Hyundai-Ionic.jpg

Hyundais nye trippelmodell

Med nye Ioniq er Hyundai den aller første bilprodusenten i verden som lanserer en modell med hele tre forskjellige motorkombinasjoner - hybrid, ladbar hybrid og ren elbil. 

Fokus på valgfrihet

Hyundais visjon for fremtidens bilindustri er å fokusere på valgfrihet, med flere ulike drivlinjer som bygger på kundens ulike behov. Årø bilsenters egen Hyundaiekspert er svært positiv til den nye trippelmodellen. - Både hybrid, ladbar hybrid og rene elbiler er mer og mer etterspurt, og interessen er helt klart på plass. Den nye Hyundai Ioniq gir oss alle tre variantene. Det tilfredsstiller de fleste ønsker i forhold til forbruk og miljø, forteller Espen Harstad hos Årø Bilsenter i Molde. - Jeg tror flere produsenter kommer til å satse på å lansere biler med flere alternative drivlinjer i fremtiden.

Over 600 nordmenn har allerede kjøpt elbilen - usett

Hyundais nye modeller er allerede godt mottatt, og over 600 nordmenn har allerede kjøpt elbilen - usett. - Vi har allerede solgt sju elbiler i Molde, sier Harstad. Prøvekjøringer viser at Hyundai Ioniq går rett inn som en av de aller beste elbilene på markedet. Hybridbilen er allerede lansert, elbilen kommer i månedsskiftet oktober-november og den ladbare hybriden lanseres våren 2017.

Aktuelle modeller

Gi gass og resten ordner seg selv

Elbilen Hyundai Ioniq har et rent og tidsriktig design, og utseende minner mye om en vanlig bil. Ioniq er større en veldig mange av elbil-konkurrentene, selv om den er lavere i pris enn mange av dem. Bilen er 4,5 meter lang, og byr på fem sitteplasser og et romslig baksete. Bagasjerommet er på 350 liter. Interiøret er klassisk og pent, og har et trinnløst automatgir. Her bruker man en knapp for å kjøre, en for å rygge og en for å parkere. Gi gass og resten ordner seg selv. Omtalene har vært svært positive. I følge VG er denne elbilen er blant de beste og Dinside mener at Hyundai Ioniq går rett inn som en av de aller beste elbilene på markedet.
arobil_hyunday_ioniq_f_oddgeirvisnes__1_.jpg

Espen Harstad hos Årø Bilsenter tror den nye Hyundai Ioniq blir en suksess.

28-mils rekkevidde

Elmotoren i Hyundai Ioniq yter 120 hestekrefter og har en rekkevidde på inntil 28 mil. Rekkevidden er betydelig lengre enn e-Golf og noe lengre enn nye Nissan Leaf. Tatt de norske vær- og vinterforholdene i betraktning har bilen en normal rekkevidde på 21 mil. Ladetiden er på 6,6 timer. Takket være en 70kw lader kan man også hurtiglade 94% av batteriet på kun 23 minutter. Under kjøring kan man velge mellom tre ulike kjøremodus: Eco, Normal og Sport.

Prisdyktig konkurrent

Startprisen på en Hyundai Ioniq elbil hos Årø bilsenter er på 256.750 kr, inkludert vinterhjul og levering i Molde. En "fullpakke" bil med skinninteriør, soltak og teknikkpakke koster 296.750 kr. Teknikkpakken inneholder blant annet varmepumpe, LED hovedlys, trådløs lading av telefon, elektrisk setejustering med minne og utvidet sikkerhetspakke. Ryggekamera, Navigasjon, DAB+, Apple carplay og adaptiv cruisekontroll med køkjøringsassistent er standard allerede fra innstegsmodellen. Hybridbilen er allerede på plass hos Årø bil, både som utstillingsmodell og demobil. Pris på Hybriden er fra 309.950 kr, med teknikkpakke og vinterhjul. Bilene har Hyundais standard garantiforhold på hele 5år med ubegrenset kjørelengde. Elbilen har i tillegg utvidet garanti på batteripakken med 8 år eller 200.000Km.  

For flere spesifikasjoner og full utstyrsliste, se her.
Bestill prøvekjøring Be om tilbud

Kontakt selger

Lars Rune Solheim
Lars_Rune.jpg
Salgs- og markedssjef
Salgsleder Opel
Tlf. 71 20 34 00
Mob: 909 505 24
Espen Harstad
Espen.jpg
Salgsleder Hyundai
Tlf: 71 20 34 00
Mob: 907 882 36
Preben Toven Karlsen
Preben.jpg
Salgsleder Renault og Dacia
Tlf: 71 20 34 00
Mob: 995 811 52
Helge Harstad
Helge.jpg
Daglig leder
Tlf: 71 20 34 00
Mob: 902 039 93